skip to Main Content
هزینه بازسازی خانه
Rate this post

برای بازسازی هر خانه ای می بایست پیش از شروع، در اولین قدم برآوردی از هزینه بازسازی خانه خود داشته باشید. می توانید از اولین قدم چند قوطی رنگ بخرید و دیوارها را رنگ کنید یا اینک برای سرویس خانه خود کاشی سفارش بدهید و از یک نصاب بخواهید که کار نصب را انجام دهد اما در مورد یک پروژه متوسط و بزرگ که حجم کارها بیشتر و پیچیده تر است می بایست قطعا اول هزینه های پیش رو تعیین شود. بدون بررسی دقیق فضای موردنظر شما برای بازسازی و شرایط فعلی آن و بررسی خواسته های شما از این پروژه، نمی توان یک تخمین دقیق از هزینه بازسازی خانه ارائه کرد اما در ادامه لیستی ارائه شده است که با برآورد موارد آن می توانید تا حدودی هزینه های پروژه خود را محاسبه کنید. در وهله اول می بایست حجم پروژه خود را مشخص کنید.

برآورد هزینه بازسازی خانه در پروژه افزودن یک بخش الحاقی به بنای فعلی

هزینه بازسازی خانه
در پروژه بازسازی خانه های ویلایی ممکن است بخواهید یک قسمت جدید به همراه چند اتاق به ویلای فعلی خود اضافه کنید که قطعا پرهزینه ترین حالت ممکن برای این نوع از بازسازی است. ممکن است بخواهید یک اتاق مهمان اضافه کنید که کم هزینه تر خواهد بود. در واحدهای آپارتمانی نیز ممکن است بخواهید نورگیر یا بالکن را به فضای خانه اضافه کنید. متناسب با قسمتی که قصد تغییر آن را دارید هزینه ها را برآورد کنید.

برآورد هزینه بازسازی خانه در پروژه تبدیل فضای زیرزمین به فضای مسکونی

این نوع از پروژه های بازسازی در نگاه اول ساده به نظر می رسند اما پیچیدگی زیادی در زمینه برق کشی، لوله کشی ها و آماده سازی فضا برای استفاده از سیستم های تهویه مطبوع با خود به همراه خواهند داشت. طراحی زیرزمین و سپردن آن به پیمانکار جهت تامین فضایی که قابلیت اجاره دادن داشته باشد از فضایی که بلااستفاده بوده است قطعا هزینه های بیشتری از ایجاد یک سری تغییرات ساده به صورت شخصی در پی خواهد داشت.

برآورد هزینه بازسازی ساختمان در پروژه بازسازی فضای حمام و سرویس بهداشتی

 

هزینه بازسازی خانه
این نوع پروژه ها را معمولا خودتان هم می توانید پیش ببرید بویژه اگر صرفا یک سرویس بهداشتی کوچک در اختیار دارید و می خواهید شرایط آن را بهتر کنید. همیشه در نظر داشته باشید اگر لوله کشی به فهرست کارهای شما اضافه گردد پروژه هزینه بردار تر خواهد شد. بنابراین جا به جایی تجهیزات یا افزودن وان یا تغییر نوع سرویس بهداشتی هزینه های خود را در پی خواهد داشت. بازسازی کامل فضای حمام قطعا پرهزینه تر از صرفا تغییر کاشی ها خواهد بود. در صورتیکه تجهیزات را از تجهیزات روکار به تجهیزات توکار تغییر دهید نیز هم هزینه تخریب و ساخت شما بیشتر خواهد شد و هم اساسا نوع توکار تجهیزات گرانتر می باشند.

برآورد هزینه بازسازی در پروژه بازسازی آشپزخانه

 

هزینه بازسازی خانه
غالبا افراد اولین نقطه ای از فضای منزل خود را که تصمیم به بازسازی آن می گیرند آشپزخانه است. ایجاد تغییرات در این فضا نیازمند خرید متریال ها و تجهیزاتی از جمله کابینت، سینک، هود و … است که اقلام پرهزینه ای می باشند. حذف هر یک از آنها از لیست خرید شما می تواند تفاوت زیادی در هزینه ها ایجاد کند. بهره گیری از خدمات طراح در زمینه طراحی آشپزخانه هزینه ای را به هزینه های تامین متریال ها و اجرت پیمانکاران جزء می افزاید اما در عوض خروجی بهتر و پرجزئیات تر و عملکردی تری در اختیار خواهید داشت که این اختلاف هزینه را جبران می کند.

برآورد هزینه بازسازی در پروژه تغییر و تعویض برق کشی ها

اگر خودتان کارهای برق کشی را انجام دهید در هزینه هایتان بسیار صرفه جویی کرده اید ولی باید بدانید که برق کاری کار هر کسی نیست. برق کاریهای سنگین را به عهده متخصص آن بسپارید. اگر یک برق کشی پیچیده موردنظر شماست به طور مثال قصد دارید سیستم های خانه خود را هوشمند کنید قطعا پروژه شما پرهزینه تر از صرفا تغییر کلید و پریزها خواهد بود.

برآورد هزینه بازسازی در پروژه تغییر وتعویض لوله کشی ها

در این کار حتما باید از خدمات متخصص آن استفاده شود. تعویض لوله های فرسوده در حالت روکار به مراتب هزینه کمتری در پی دارد تا لوله ها به صورت توکار تعویض شود.

برآورد هزینه بازسازی در پروژه تغییر کفسازی

نصب کفسازی موردنظر شما نیاز به یک متخصص دارد و نوع کفسازی که انتخاب می کنید حتما می تواند در هزینه های پروژه شما تاثیر بگذارد. قطعات سرامیک در ابعاد کوچک به مراتب ارزان از اسلب های پرسلان در ابعاد بزرگ می باشند. بعلاوه اینکه هزینه حمل و نصب اسلب های بزرگ چندین برابر قطعات سرامیکی کوچک است. در مورد پارکت ها نیز باید دقت داشته باشید هزینه نگهداری پارکت های چوبی لحاظ شود.

نحوه محاسبه هزینه های بازسازی خانه

 

هزینه بازسازی خانه
ابتدا حجم پروژه خود را با توجه به موارد ذکر شده تعیین کنید. اگر تصمیم به یک بازسازی کلی دارید که می بایست همه این گزینه ها را لحاظ کنید. هزینه هایی که باید استعلام شود شامل هزینه تامین مصالح، حمل مصالح، اجرت نصب و اجرا می باشد. هزینه طراحی را با توجه به حجم پروژه خود نیز لحاظ کنید. در نهایت این را نیز در نظر بگیرید که هزینه ها باتوجه به منطقه سکونت شما و شرایط فصلی و نوع کاری که موردنظر شماست می تواند تغییر کند. در صورتیکه تصمیم به عقد قرارداد مدیریت پیمان دارید درصد هزینه پیمانکار را نیز می بایست محاسبه کنید ولی در عین حال توجه داشته باشید که در صورت عقد این نوع قرارداد زمان شما برای پروژه گرفته نمی شود و می توانید در شغل خود به فعالیت مشغول باشید و کسب درآمد کنید و همزمان پروژه خود را توسط پیمانکار پیش ببرید.

پیشنهاد می شود برای اطلاع از مراحل نوسازی ساختمان این مطلب را حتما بخوانید: مراحل نوسازی ساختمان

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *