skip to Main Content
پیمانکار بازسازی ساختمان
2/5 - (1 امتیاز)

در صورتیکه برای پروژه خود به دنبال پیمانکار بازسازی ساختمان هستید نکات ذکر شده در این مقاله می تواند شما را در یک انتخاب درست و رسیدن به نتیجه مطلوب یاری کند. انتخاب پیمانکار بازسازی ساختمان مناسب می تواند از بسیاری هزینه های زائد جلوگیری کرده و شما را در دستیابی به نتیجه موردنظرتان یاری کند.

پیمانکار بازسازی ساختمان

استخدام استادکار یا استخدام پیمانکار بازسازی ساختمان

ممکن است زمانی به دنبال تغییرات کوچکی باشید که به نوعی بازسازی محسوب شده و در ظاهر خانه شما تغییر ایجاد می کند. استفاده از مهارت استادکاران در مورد نصب، تعویض و تعمیر مواردی همچون روشنایی ها، سینک، تجهیزات گرمایش و سرمایشی و درب و پنجره های دارای ابعاد استاندارد می تواند بسیار مفید باشد. بعلاوه از حضور آنها برای کارهایی مانند لوله کشی و برق کشی نیز می توانید در برخی موارد که حجم کار کم و مشخص است استفاده کنید.
برای استاد کاران معمولا به صورت ساعتی یا پروژه ای هزینه ها پرداخت می شود و در کارهای کوچک به نسبت استخدام یک پیمانکار یا بهره گیری از خدمات شرکت ها، خدمات آنها به مراتب ارزان خواهد شد. به طور مثال نصب یک کولرگازی توسط نصاب آن به مراتب ارزان تر است از اینکه از یک شرکت متخصص در این حوزه بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. اما حتی در انتخاب استادکاران برای پروژه های کوچک نیز توجه داشته باشید که حسن سابقه آن ها را بررسی کنید تا متحمل هزینه های اضافی نشوید.

انجام کارها به صورت شخصی یا استخدام پیمانکار بازسازی ساختمان

در یک پروژه بازسازی خرید متریال و مصالح و هزینه نیروهای انسانی دو بخش بزرگ از هزینه ها را تشکیل می دهند. در استخدام پیمانکار هزینه پنهانی نیز به این هزینه ها اضافه می شود که هزینه نظارت پیمانکار بر روند انجام کار و تامین متریال ها و عقد قرارداد با پیمانکاران جز است. برخی از مالکان تمام تلاش خود را می کنند که برای جلوگیری از متحمل شدن این هزینه تمام پروژه را خود مدیریت کنند. درستی این تصمیم وابسته است به حجم پروژه بازسازی شما و قطعا میزان تجربه مالک در امور مربوط به ساختمان و نوسازی.

چه زمانی از خدمات یک پیمانکار استفاده کنیم.

اگر پروژه بازسازی شما نیاز به مجموعه ای از پیمانکاران جزء مختلف از جمله لوله کش، برق کار، سرامیک کار و … دارد یا اینکه تصمیم بر حذف دیوارها، پله ها یا درها و تغییر در سازماندهی فضایی منزلتان دارید بهتر و راحت تر است که از حضور فردی به عنوان پیمانکار که تجربه و ارتباطات مناسب برای پیشبرد این کار را دارد استفاده کنید. پیمانکار در این شرایط می تواند پروژه شما را در مدت زمان معین و با بودجه تعیین شده به اتمام برساند. وظایفی از قبیل استخدام پیمانکاران جزء، اجرای پروژه براساس ضوابط و مقررات، برنامه ریزی زمانی پروژه، انجام مذاکرات، عقد قراردادها، تامین طرح های معماری و مهندسی، تامین به موقع مصالح، برنامه ریزی دقیق و نظارت بر حسن انجام کار پیمانکاران جزء را می توانید به پیمانکار بسپارید. انتخاب یک پیمانکار خوب می تواند منجر به پیشرفت و تکمیل یک پروژه در بازه زمانی مناسب و با بودجه مناسب بشود. پیمانکاران مسئولیت برنامه ریزی و اجرای پروژه از تخریب تا نصب تمام تجهیزات را به عهده می گیرند و در این راه از خدمات پیمانکارانی در مقیاس کوچکتر استفاده می کنند که از قبل نسبت به کیفیت کار آنها اشراف دارند و همچنین مصالح را از تامین کنندگان اصلی تامین می کنند.

پیشنهاد می شود این مطلب را حتما مطالعه کنید: قرارداد پیمان مدیریت و درصد متعارف آن

چه زمانی خود پروژه را پیش ببریم

زمانی که تصمیم به تغییرات کوچکی در فضای زندگی خود دارید مثلا تغییر در فضاسازی باغچه، تعویض پنجره ها، تعویض لوله کشی ها یا برق کشی ها، یا بازسازی فضای سرویس ها می توانید خود مستقیما پیمانکاران جزء را به صورت ساعتی یا پروژه ای استخدام کرده و از خدمات آنها بهره ببرید. در حجم کار کوچک انجام عملیات ذکر شده به صورت شخصی می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد به شرط آنکه کار به درستی انجام شود.

چه زمانی از خدمات شرکت های ساختمانی و طراحی استفاده کنیم.

شرکت های ساختمانی و طراحی همزمان دسترسی به مهندسان معمار، سازه، مکانیک، طراحان داخلی و پیمانکاران و متخصصان مختلف از جمله متخصصان لوله کشی، برق کشی، تخریب و … را فراهم می کنند. برای اجرایی کردن پروژه های بازسازی بزرگ مانند نوسازی خانه هایی که به لحاظ تاریخی باارزش هستند، اضافه کردن بخش های الحاقی به بنای فعلی، تغییرات کلی در طراحی فضای داخلی که نیاز به تغییرات سازه ای داشته باشد یا انجام بازسازی کامل که هدف از آن بالابردن ارزش ملک است، بهترین گزینه استفاده از خدمات این شرکت ها خواهد بود.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *