skip to Main Content
مراحل ساخت ویلا
Rate this post

اگر از آپارتمان های شهری خسته شده اید و زمینی در ییلاقات اطراف شهر خریداری کرده اید و قصد ساخت ویلا دارید، پیش از هر کاری، آگاهی از مراحل ساخت ویلا برای شما ضروری خواهد بود. با آگاهی از مراحل ساخت ویلا می توانید قدم های محکم تری جهت پیشبرد پروژه خود بردارید. ساخت ویلا مانند هر پروژه ساخت و ساز دیگری مستلزم هزینه های قابل توجهی بوده و جبران اشتباهات در این پروسه خیل آسان و حداقل، کم هزینه نخواهد بود. در ادامه گام به گام با مراحل ساخت ویلا آشنا خواهیم شد:
پیشنهاد می شود حتما بخوانید: انتخاب مجری ساختمان

قدم اول از مراحل ساخت ویلا: خریداری زمین

اولین مرحله از ساخت ویلا خریداری زمین است. اگر از قبل زمینی را تهیه کرده اید و اکنون تصمیم به ساخت ویلا در آن گرفته اید پس مرحله خرید زمین را پشت سر گذاشته اید و می توانید به مرحله بعد بروید . البته در این صورت ابتدا امکان ساخت ویلا را از نظر شهرداری در زمین خود بررسی کنید. در صورتی که هنوز زمین خود را خریداری نکرده اید و هدف شما از خرید زمین قطعا ساخت ویلا است، خوب است که حتما با معماری که طراحی ویلا را به او خواهید سپرد، در مورد خرید زمین مشورت کنید. در اینصورت با برآورد طراح از انتظارات شما قطعا قطعه زمین مناسبتری را برای خرید انتخاب خواهید نمود.

مراحل ساخت ویلا

قدم دوم از مراحل ساخت ویلا: نقشه برداری زمین

زمین خریداری شده در این مرحله باید توسط تیم نقشه برداری، بررسی شده و نقشه زمین برای اجرای طرح برداشته شود.

قدم سوم از مراحل ساخت ویلا: طراحی معماری و تهیه نقشه ها و اخذ جواز ساخت

در این مرحله ادامه کار به معمار یا شرکت معماری سپرده می شود. باید توجه داشت که در انتخاب معمار نهایت دقت صورت گیرد تا سبک و سیاق معمار و میزان دقت عمل او در جزئیات در تناسب با خواسته های کارفرما باشد. معمار با توجه به نیازهای کارفرما و خواسته او از طراحی ویلا و درعین حال با توجه به تجارب خود در زمینه خلق بنایی زیبا و در عین حال تامین عملکردهای لازم به طراحی می پردازد. معمار در نقشه خود ضوابط و مقررات حاکم بر منطقه ای که زمین در آن واقع هست را نیز لحاظ می کند. پس از اتمام کار طراحی معماری پروژه، نقشه های سازه و مکانیک توسط مهندس سازه و مکانیک تهیه می شود. جواز ساخت ویلا در این مرحله می بایست برای ادامه پروژه اخذ شود که مدرکی است دال بر موافقت شهرداری با انجام پروژه ساخت و ساز در زمین موردنظر.

مراحل ساخت ویلا

قدم چهارم از مراحل ساخت ویلا: پیاده سازی نقشه روی زمین و گودبرداری

در این مرحله با توجه به نقشه های تهیه شده توسط معمار که مورد تصویب شهرداری نیز بوده است ساخت ویلا آغاز می شود. برای پیاده سازی نقشه بر روی زمین از خدمات نقشه برداری مجدد استفاده می شود. با توجه به مجوز اخذ شده اکنون امکان گودبرداری وجود دارد. پس از گودبرداری مقاوم سازی لازم صورت گرفته و زمین آماده اجرای فنداسیون می شود.

مراحل ساخت ویلا

قدم پنجم از مراحل ساخت ویلا: ساخت فنداسیون

در این مرحله بر سطح قسمت گودبرداری شده از بتن مگر استفاده می شود و روی آن فنداسیون و آرماتوربندی آن صورت می گیرد. سپس قالب بندی انجام شده و بتن ریزی اجرایی می گردد.

مراحل ساخت ویلا

قدم ششم از مراح ساخت ویلا: ساخت اسکلت، سقف و دیوارچینی

در این مرحله اسکلت پیاده سازی می شود که عموما در کشور ما اسکلت فلزی و بتنی دو نوع رایج اسکلت می باشند. سپس سقف ها زده شده و در نهایت دیوارچینی انجام می گردد. در دیوارچینی عموما از سفال و بلوک و آجر استفاده می شود اما راهکارهای نوین دیگر از جمله سیستم های سبک نیز قابل استفاده می باشند.

قدم هفتم از مراحل ساخت ویلا: اجرای تاسیسات

در این مرحله لوله کشی های لازم برای آب و فاضلاب، برق و گاز انجام گرفته و سایر موارد هم جون سیم کشی ها، تاسیسات آسانسور، تاسیسات اعلان و اطفا جریق و دودکش ها و غیره عملیاتی می شوند.

مراحل ساخت ویلا

قدم هشتم از مراحل ساخت ویلا: سفت کاری

در این مرحله چهارچوب درب و پنجره ها نصب می شود و سیمان کاری و گچ کاری صورت می گیرد.

قدم نهم از مراحل ساخت ویلا: نازک کاری و نماسازی

در این مرحله پرداخت های نهایی صورت گرفته که شامل نماسازی و اجرای طرح دکوراسیون داخلی می باشد. نصب تجهیزات تکمیل شده و نصب کمدها و کابینت ها صورت می گیرد و در نهایت نقاشی نهایی انجام می شود.

مراحل ساخت ویلا

قدم دهم از مراحل ساخت ویلا: اخذ پایان کار

در این مرحله بعد از اتمام کار پایان کار اخذ شده و پروژه به اتمام می رسد.

مراحل ساخت ویلا

This Post Has One Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *