skip to Main Content
مهندس سازنده ساختمان معتبر
Rate this post

انتخاب مهندس سازنده ساختمان معتبر برای یک پروژه ساختمانی در این حال که به نظر کار سختی نمی آید کار حساس و مهمی است. در حقیقت، بسیاری از کارفرما ها انتخاب مهندس سازنده ساختمان مناسب را کاری دلهره آور می دانند. تعریف سازنده ساختمان خوب و اهمیت انتخاب آن:سازنده خوب چه کسی است و انتخاب صحیح آن چه اهمیتی دارد؟ این یکی از تکراری ترین سوالات در سال های اخیر در میان سازندگان و افراد مراجعه کننده به سازمن نظام مهندسی بوده است. اخیرا داشتن مجری سازنده ساختمان به یک قانون در نظام مهندسی تبدیل شده است. بسیاری از سازندگان ملزم هستند که برای پروژ های ساختمانی خود از یک سازنده استفاده کنند.

در واقع، عملیات های ساختمانی باید زیر نظر مهندس سازنده ساختمان صورت بگیرد. در حقیقت، مهندس سازنده ساختمان معتبر نقش نماینده کارفرما را در پروژه و مراحل اجرایی ساختمان دارد و درباره ی همۀ مراحل اجرایی به ناظر گزارش می دهد. کلیه ی عملیات های اجرایی ساختمان باید زیر نظر مجری ساختمان و طبق قانون و ضوابط صورت بگیرید. نقش اصلی سازنده ساختمان کنترل صحت و درستی انجام کلیه عملیات اجرای ساختمان می باشد و در اجرای این عملیات باید مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی، و نقشه های مصوب شده در پروانه را رعایت کند. علاوه بر این، مجری باید برنامه زمان بندی کارهای اجرایی را به ناظر اطلاع دهد.

انتخاب مهندس سازنده ساختمان معتبر

مراحل مختلفی برای انتخاب مجری ساختمانی معتبر وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم. اول از همه این که قبل از این که کارتان را شروع کنید به فکر پیدا کردن یک مجری خوب باشید. اگر بعد از شروع کار به این فکر بیفتید بعید است که بتوانید یک مجری مناسب را پیدا کنید. وقتی که کسی را برای این امر پیدا کردید ابتدا او را ببنید و با او ارتباط برقرار نمایید و میزان حرفه ای بودن او را بسنجید. یک سازنده معتبر باید قابل اطمینان و وقت شناس باشد و توانایی خوبی در برقرار کردن ارتباط داشته باشد. البته توانمندی حرفه ای و نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. مهندس سازنده ساختمان وظایف مختلفی را بر عهده می گیرد. عملیات اجرایی ساختمان باید مستقیما زیر نظر مهندس مجری ساختمان اجرایی گردد.

توجه گردد که حتما وی مهندس عمران باشد و کمتر از افراد تجربی استفاده گردد. البته صرف مهندس عمران بودن دلیل انتخاب یک نفر نباید باشد و باید علاوه بر آن سواد و تسلط و تجربه و مهارت های اجرایی وی را در نظر گرفت. مهندس سازنده ساختمان معتبر پروژه حسب موارد کار نیاز به مهندسین ژئوتکنیک یا مکانیک یا برق یا تاسیسات و متخصصان فنی در پروژه ی خود دارد. مجری ساختمان مکلف است که تمام ساختمان ها و پروژه را بیمه نماید که از مهمترین موارد بوده و هرگونه سهل انگاری ضررهای هنگفتی را نصیب پروژه خواهد کرد.لذا همواره سعی در انتخاب مجری توانمند و البته دوره دیده و آشنا به قوانین فنی و حقوقی داشته باشید.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *