skip to Main Content
سود ساخت آپارتمان
Rate this post

سود ساخت آپارتمان را با هم در این مطلب خواهیم خواند تا شما هم بیشتر در مورد این موضوع اطلاعات کسب کنید.بسیاری از کسایی که زمین یا ملک کلنگی دارند تمایل دارند که آن را بکوبند و بسازند تا ضمن نوسازی آن سودی نیز به دست آورند. به عنوان مثال، یک خانواده ای که در یک ملک ۷۰ متری حیاط دار قدیمی نشسته است با کوبیدن و ساخت آن به ۴ واحد آپارتمانی می رسد که اگر خود صاحب ملک این هزینه ساخت و ساز را داشته باشد سود خوبی نصیبش می شود و دیگر به جای یک خانواده چهار خانواده می توانند در آنجا زندگی کنند.

با توجه به اینکه بنا را نوساز نموده است. در کل، از همه جهت برای او سود آور است. برای صاحب ملکی که خودش ملک خودش را بسازد حتی اگر در نهایت آن را نفروشد باز هم سود بسیاری می برد. زیرا می تواند آن را اجاره دهد و ماهانه هزینه ای دریافت کند. علاوه بر این،ارزش ملک و پولشان را حفظ کرده اند.

بررسی عوامل تاثیر گذار در سود ساخت آپارتمان

برخی دیگر از افراد هزینه ساخت و ساز ندارند و ملکشان را به مشارکت می دهند. فرد مشارکتی با توجه به منطقه زمین و متراژ آن، قراردادی را می نویسد و هر کسی بر اساس مفاد نوشته شده در قرارداد واحدهایش را می برد. برای سازنده هم سود آور است. با توجه به شرایط تورمی کشور ایران نمی توان دقیقا تعیین کرد که چه میزان سودی برای فرد حاصل می گردد. در این حالت،  میزان سود ساخت آپارتمان هم باری مالک ساختمان و هم برای سازنده ساختمان به عوامل مختلف بستگی دارد. اول از همه اینکه ملک در کجا واقع شده باشد.

در کدام مناطق؟

هر چه منطقه ای که در آن ساختمان سازی انجام شود اصولا میبایستی سود بیشتری نصیب سازنده ساختمان کند و در واقع سود ساخت آپارتمان در آن بیشتر باشد.البته این موضوع قطعی نیست. اگر در جای خوب و ارزنده باشد هم به نفع سازنده است و هم به نفع صاحب ملک. زیر در برخی از منطقه ها قرار داد به صورت ۷۰ به ۳۰ است یعنی ۷۰ درصد صاحب ملک و ۳۰ درصد سازنده. در برخی از مناطق دیگر ۶۰ به ۴۰ است. در بیشتر مناطق ۵۰ به ۵۰ است یعنی تعداد واحدها به صورت مساوی بین سازنده و صاحب ملک تقسیم می شوند.

در برخی مناطق دیگر این بر عکس است و سزنده سود بیشتری می برد مثلا به صورت ۶۰ به ۴۰ به نفع سازنده ساخته می شود. یکی از عوامل تعیین کننده میزان سود فرد مشارکتی قیمت مصالح است. مصالح در انواع مختلف و با کیفیت های مختلف در بازار وجود دارد. همچنین تورم باعث می شود که قیمت کالاها حتی ماه به ماه عوض شود. این معمولا به نفع سازنده نیست. مورد دومی که در میزان سود مشارکت تاثیر دارد متراژ زمین است. هر چه که متراژ زمین بزرگتر باشد سازنده سود بیشتری را می برد.

 او

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *