skip to Main Content
سرمایه گذاری ویلا در شمال
Rate this post

سرمایه گذاری ویلا در شمال به چه صورت است؟استان های شمالی کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای خاصی که دارد بسیار مورد استقبال افراد از سایر استان ها بخصوص تهران قرار گرفته است. هر ساله در طول تعطیلات شاهد ترافیک سنگینی در جاده های شمالی کشور هستیم. از این رو، افراد مختلفی از سراسر کشور تمایل دارند که در این منطقه ویلایی داشته باشند. به همین دلیل است که ویلا سازی در این استان ها به ویژه استان مازندران بیشتر از پیش رونق گرفته است.

دلیل سرمایه گذاری ویلا در شمال

همان طور که گفته شد استان های شمالی بستر مناسبی برای ویلاسازی دارد. از این رو بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در ساخت و ساز ویلاها در استان های شمالی کشور و بعبارتی سرمایه گذاری ویلا در شمال هستند. این افراد زمین های مناسبی را با قیمت های مناسب خریداری می کنند و پس از گرفتن مجوزهای لازم شروع به ساخت و ساز می کنند. همچنین آنها در این راه می توانند از مدیریت پیمان استفاده کنند و کار را به پیمانکار بسپارند.

ویلاسازی و مدیریت پیمان

ویلاسازی از سایر ساخت و سازها متفاوت است زیرا در ساخت ویلا باید از یک فرد حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. از این رو پیمانکارهای زیادی که در شمال کشور در زمینه ویلاسازی فعالیت دارند می توانند بهترین گزینه برای مشاوره برای شما باشند. پیمانکار معمولا یک مهندس عمران حرفه است و در واقع شخصی است که برای شما کار می کند. در واقع، شما به عنوان کارفرما هزینه های ساخت و ساز و هر گونه هزینه جانبی را متحمل می شوید و سپس وی مسئولیت اجرا و کارهای اداری را بر عهده دارد.

در صورتی که در اوایل پروژه از مدیریت پیمان استفاده شود، فرد پیمانکار تخصص و تجربه ی بیشتری را دارد و با ترکیب شدن تیم طراحی و تیم اجرا قدر خواهند بود بهترین تجربه های خود را به اشتراک بگذارندو بهترین ها را اعمال کنندو از حداقل زمان در اجرای پروژه استفاده کنند و هزینه ها را به حداقل برسانند و بهترین طرح ها را به کار بگیرند. همچنین امکان تجزیه و تحلیل مهندسی در مراحل سخت و طراحی افزایش میابد.

سایر وظایف پیمانکار یا مدیر پیمان

مدیریت پیمان همچنین وظیفۀ نظارت و ارزیابی عملیات اجرایی پیمانکاران را بر عهده دارد. پس نیاز ویژه ای به خدمات نظارتی مهندسین مشاور و طراحان پلان معماری احساس نمی شود. در حقیقت، حضور مدیریت پیمان باعث می شود که هماهنگی بین پیمانکاران ساخت و رفع مشکلات آنها از نظر عدم تداخل کاری صورت گیرد.

در واقع، می توان گفت که ارائه ی خدمات پشتیبانی به پیمانکار یا پیمانکاران ساخت باعث می شود که سرعت عملیات اجرا بالا برود و همچنین پوششی برای نقاط ضعف آنها باشد. از طرفی، مدیریت پیمان به طور مستقیم در طراحی و اجرا مشارکت ندارد، و در حقیقت می تواند جدا از مسائل مستقیم در زمینه ی اجرا، طراحی و برنامه ریزی باشد. علاوه بر این موارد، مدیریت پیمان همانند عضوی از گروه کارفرماها تمایل سودجویانه و فرصت طلبانه ی پیمان کاری ندارد و هدف نهایی او به دست آوردن رضایت کامل کارفرما و به اتمام رساندن پروژه سرمایه گذاری ویلا در شمال می باشد.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *