skip to Main Content
سرمایه در ساختمان
Rate this post

سرمایه در ساختمان یکی از راه های سرمایه گذاری امن و مطمئن است. قرار دادن سرمایه در ساختمان به صورت های مختلفی صورت می گیرد. یکی از راه های خرید و فروش است که باید برای این کار تجربه زیادی را داشته باشید تا خانه ای خوب خریداری کنید. اما این تنها راه سرمایه در ساختمان نیست راه های بهتری از جمله ساخت و ساز ساختمان وجود دارد.

راه های قرار دادن سرمایه در ساختمان

در بخش ساخت و ساز نیز راه های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد. در صورت توان مالی می توانید زمینی با کاربری مسکونی یا ملک کلنگی را خریداری کنید. سپس اقدام به گرفتن مجوزهای لازم برای شروع عملیاتی کنید. این بخش حدود شش ماه زمان بر است. بعد از اخذ مجوزهای قانونی لازم می توانید وارد مرحله ی عملیاتی و اجرایی شوید. در این بخش با توجه به متراژ و حجم کارتان باز هم به سرمایه نیاز دارید زیرا باید قادر باشید متریال و مصالح مورد نیاز ساختمان تان را تهیه نمایید.از آنجایی که پروژه های ساختمانی نیاز دارد که سرپرست کارگاه دائما بر سر پروژه حضور داشته باشد،

شاید با خودتان فکر کنید که وقت لازم را برای این کار ندارید پس از سرمایه گذاری در این بخش پشیمان شوید. در اینجا باید به شما بگوییم که اگر شما جایی شاغل هستید و وقت لازم را ندارید که دائما در پروژه ساختمانی حضور داشته باشید باز هم می توانید در آن سرمایه گذاری کنید چرا که شرکت های ساختمانی این مشکل را برای شما حل کرده اند.شما می توانید کارها را به مدیریت پیمان واگذار کنید. در این حالت قراردادی بسته می شود و پیمانکار با گرفتن درصد مشخصی که در ابتدا درباره آن توافق می کنید به عنوان نماینده شما دائما بر پروژه حضور خواهد داشت.  شرکت های ساختمانی عمدتا از مهندسین و کادر مجربی متشکل هستند. از این رو استفاده از این شرکت ها می تواند برای سود آور باشد.

مشارکت در ساخت ؛پرسود و پربازده

در این حالت، شما روی ساخت و ساز ملک سرمایه گذاری می کنید. در واقع، زمین مسکونی یا ملک کلنگی برای شخص دیگری است و شما هزینه ساخت و ساز آن ملک را پرداخت می کنید و در ابتدا در این باره توافق می کنید که پس از اتمام کار چند واحد برای شما و چند واحد برای مالک باشد. در صورتی که خودتان تجربه و وقت لازم را برای این کار داشته باشید می توانید خودتان مسئولیت این کار را بر عهده بگیرید. در غیر این صورت باز هم می توانید از پیمانکاری که تجربه لازم را در این زمینه دارد کمک بگیرید و کارها را به او بسپارید. در این حالت نیز شما یک سرمایه در ساختمان امن و ایمن کرده اید و سود خوبی نیز به دست می آورید.

امیدواریم مطالب این مقاله برایتان سود باشد.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *