skip to Main Content
بیشترین ساخت و ساز در تهران
4/5 - (4 امتیاز)

تهران کلانشهری است که می توان گفت که هر روزه ساخت و ساز های زیادی در آن صورت می گیرد. تهران شامل ۲۲ منطقه است. از آنجایی که تهران مرکزی سیاسی و اقتصادی ایران است بسیاری از افراد از سایر شهرها به تهران آمده اند از این رو باید مسکن افراد تامین شود. به همین دلیل بیشترین ساخت و ساز در تهران انجام گرفت. برخی از مناطق تهران پر تراکم تر از برخی دیگر از مناطق است. برخی دیگر از مناطق تراکم کمتری دارد.

بیشترین ساخت و ساز در تهران در منطقه ۱ پایتخت

منطقه ۱ پایتخت دارای بیشترین ساخت و ساز در تهران با واحدهای مسکونی ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری می باشد. از این رو ساخت و ساز واحدهایی با این متراژ در این منطقه رواج دارد. منطقه ۱ پایتخت با دارا بودن شانزده هزار و پانصد واحد مسکونی در صدر مناطقی است که دارای آپارتمان هایی با متراژ بالای ۲۰۰ متر است. بعد از این منطقه، منطقه ۳ تهران با هشت هزار و پنج واحد در رتبه دوم قرار دارد و منطقه ۹ در پایین ترین نقطه جدول برای واحدهای ۲۰۱ تا ۳۰۰ متری است.

اما به طور کلی، طبق آمارهای به دست آمده در این رابطه بیشتری ساخت و سازها با متراژ های متوسط عمدتا در منطقه های متوسط شهر از جمله منطقه ۴ ثبت شده است زیرا در این مناطق تراکم جمعیت زیاد است و از این رو نیاز به مسکن بیشتر از پیش احساس می شود. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

بیشترین ساخت و ساز در منطقه ۲۲

آمار به دست آمده نشان می دهد که بیشترین ساخت و ساز در تهران برای واحد های مسکونی کوچکتر از ۵۰ متر عمدتا در منطقه ۲۲ تهران صورت گرفته است. این منطقه ظرفیت لازم را برای آپارتمان سازی و برج سازی دارد. برای واحدهایی بین ۷۶ تا ۸۰ متر منطقه ۴ بیشتر تراکم ساخت را دارا می باشد. منطقه ۴ تهران با داشتن بیست و پنج هزار و سی و چهار واحد مسکونی، در رتبه اول مناطقی در پایتخت قرار دارد که دارای بیشترین تعداد واحد‌های ۷۶ تا ۸۰ متری می باشد و پس آن منطقه ۵ تهران با داشتن بیست و چهار هزار ششصد و بیست و دو واحد مسکونی در رتبه دوم این آمار قرار دارد.

اما برای واحدهای مسکونی ۱۰۱ متر تا ۱۰۵ متر منطقه ۲ بیشترین ساخت و ساز در تهران را دارد. این منطقه با داشتن هشتاد و نه که دارای بیشترین واحد‌های ۱۰۱ تا ۱۰۵ متری می باشد و پس از آن منطقه ۵  تهران با هشتاد و دو هزار و پانصد و بیست و شش واحد مسکونی در رتبه دوم قرار گرفته دارد.هزار و هفتصد و سی و شش واحد مسکونی در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت رکوردار مناطقی می باشد.

نظرات و سوالات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *